Vind hier het antwoord op jouw vraag...

Staat jouw vraag niet tussen de FAQ? Neem dan contact op met onze klantenservice via e-mail info@bronjewelry.com, telefonisch via (0182) 382 900 of via de chat.

Bron juweliers en Bron Boutique

Je vindt alle Bron dealers op onze website onder het kopje Juweliers. De dichtstbijzijnde Bron juwelier vind je via de zogenaamde store locator.

Bron heeft twee Boutiques waar je onze sieraden kunt bewonderen en persoonlijk advies kunt krijgen:

Bron Boutique Naarden

De Bron Boutique in Naarden bevindt zich op de eerste verdieping van Het Arsenaal in Naarden Vesting. Het adres is:

Reguliere openingstijden:
-
Dinsdag – Vrijdag: 10.30 - 17.00
- Zaterdag: 10.30 - 16.30

Bron Boutique Rotterdam

De Bron Boutique in Rotterdam is gevestigd aan de Van Vollenhovenstraat 21a, in een prachtig pand in het historische Scheepsvaartkwartier. Deze stijlvolle plek delen we met een Rotterdams instituut: Anton Vlasman Herenmode. Het adres is:

Reguliere openingstijden:
- Dinsdag – Vrijdag: 10.00 - 17.30
- Zaterdag: 10.00 - 16.30

Bekijk onze actuele openingstijden op Google:

Voor al je vragen kun je terecht bij onze klantenservice. Wij staan je graag te woord. Neem contact op via e-mail info@bronjewelry.com, telefonisch via (0182) 382 900 of via de chat.

Garantie en reparaties

Bij Bron vervaardigen we al onze sieraden met de grootst mogelijke zorg en aandacht. Toch kan het voorkomen dat er iets misgaat tijdens de productie. Daarom bieden wij een garantie van één jaar op productie- en materiaalfouten.

Voorwaarden van de garantie

  • De garantie geldt uitsluitend als het sieraad door Bron is vervaardigd, gezet, gerepareerd of op maat gemaakt door onze eigen vakmensen.
  • Alle edelstenen hebben een bepaalde hardheid en zijn bestand tegen krassen, maar onzorgvuldig gebruik kan zelfs de hardste materialen – zoals diamant – beschadigen.

Garantie op edelstenen, diamanten en parels

Bron geeft één jaar garantie op edelstenen, diamanten en parels, mits het sieraad zorgvuldig is gedragen. Schade, sporen of krassen door onzorgvuldig gebruik vallen buiten de garantie. Indien van toepassing, wordt een beschadigde edelsteen, diamant of parel kosteloos vervangen door een vergelijkbaar exemplaar.

Hoe werkt de garantie?

De garantie gaat in op de aankoopdatum van het sieraad. Bij een garantieclaim vragen wij om:

  1. Een beschrijving van het probleem
  2. Het ordernummer van je bestelling
  3. De aankoopdatum van het artikel

Na de garantieperiode

Heeft je sieraad na de garantieperiode schade opgelopen? Ook dan staan we voor je klaar. We bekijken samen wat mogelijk is en proberen je tegemoet te komen in de kosten.

Voor vragen of garantieclaims kun je contact opnemen met onze klantenservice via info@bronjewelry.com of telefonisch via (0182) 382 900. Ons kantoor is geopend op werkdagen van 09.00 tot 16.30 uur.

Voor een reparatie kun je contact opnemen met onze klantenservice via e-mail op info@bronjewelry.com of telefonisch via (0182) 382 900. Jouw sieraden worden beoordeeld en gerepareerd in ons eigen atelier, zodat we de hoogste kwaliteit kunnen garanderen.

Kosten van reparaties

  • Binnen de garantieperiode: Als de reparatie nodig is vanwege een kwaliteits- of productiefout, vallen de kosten volledig onder de garantie en worden deze gedekt door Bron Jewelry.
  • Buiten de garantieperiode: Voor overige reparaties zijn de kosten voor de reparatie en verzending voor jouw rekening.

Reparatie inleveren

Je kunt je reparatie op de volgende manieren aan ons overdragen:

  1. Per post: Stuur je sieraad naar het volgende adres:
    Bron Jewelry
    Korte Dijk 9
    2871 CA Schoonhoven
    Nederland
  2. Afgeven bij een Bron juwelier: Als je je sieraad bij een Bron juwelier hebt gekocht, kun je het beste je reparatie bij diezelfde juwelier afgeven. Zij zorgen ervoor dat het sieraad bij ons terechtkomt.
  3. Afgeven bij één van onze Bron Boutiques: Je kunt je reparatie persoonlijk afgeven bij een van onze Boutiques:

Belangrijke informatie

Let op: De garantie is niet van toepassing als het sieraad niet door onze eigen vakmensen is gezet, gerepareerd of op maat gemaakt. Neem bij twijfel contact op met onze klantenservice; we helpen je graag verder!

Ook na het verstrijken van de garantietermijn helpen wij je graag met de reparatie van jouw sieraden. Je kunt hiervoor contact opnemen met onze klantenservice of langsgaan bij een van onze Dealers of Bron Boutiques:

Neem contact op met onze klantenservice via:

Ons kantoor is bereikbaar op werkdagen van 09.00 tot 16.30 uur.

Wij zorgen ervoor dat jouw sieraden vakkundig worden beoordeeld en, indien mogelijk, gerepareerd in ons atelier. De kosten voor de reparatie en eventuele verzending worden vooraf besproken.

Levering

Bij Bron Jewelry bieden we verschillende leveringsopties aan, afhankelijk van het type product dat je bestelt. Het is belangrijk om onderscheid te maken tussen producten die direct verkrijgbaar zijn (op voorraad) en producten die speciaal voor jou worden vervaardigd (made-to-order):

Producten op voorraad

  • Levertijd: Artikelen die op voorraad zijn, worden doorgaans binnen 1-3 werkdagen geleverd.
  • Leveringsopties:
  1. Thuisbezorging: Producten op voorraad worden geleverd door DHL Express. Met de On Demand Delivery service van DHL kun je flexibel bepalen waar en wanneer je bestelling wordt bezorgd. Voor meer informatie hierover verwijzen wij je naar de website van DHL On Demand Delivery.
  2. Afhalen bij een Nederlandse Bron juwelier: Je kunt ervoor kiezen om bestelling te laten bezorgen bij een Bron juwelier van jouw keuze. Daar kun je de sieraden op je gemak passen, proberen en, als alles naar wens is, direct bij de juwelier betalen.

Made-to-Order producten

  • Levertijd: Sieraden die speciaal voor jou worden gemaakt, hebben een levertijd van maximaal 30 dagen.
  • Levering: Zodra het product gereed is, wordt het direct verzonden naar jouw huisadres.

Bestellingen met meerdere artikelen

Als je bestelling een mix bevat van producten op voorraad en made-to-order producten, verzenden wij de beschikbare artikelen eerder, tenzij je specifiek aangeeft dat je alles in één keer wilt ontvangen. Laat het ons weten als je afwijkende wensen hebt.

Contact met onze klantenservice

Heb je vragen over je bestelling of levering? Neem gerust contact op met onze klantenservice via info@bronjewelry.com of telefonisch via (0182) 382 900. Ons kantoor is geopend op werkdagen van 09.00 tot 16.30 uur. Wij helpen je graag verder!

Bron Jewelry levert in NederlandDuitslandBelgië, en Oostenrijk.

Let op: wij leveren niet aan postbusadressen.

Maatvoering

Het aanpassen van de ringmaat is een nauwkeurig proces dat zowel de structuur als het uiterlijk van de ring kan beïnvloeden. Daarom hanteert Bron strenge kwaliteitsnormen om ervoor te zorgen dat je ring na aanpassing perfect blijft.

Je sieraden worden in ons eigen atelier zorgvuldig beoordeeld en op maat gemaakt. Indien van toepassing, bespreken wij vooraf de kosten met je.

Bespreek je wensen eerst met onze klantenservice via e-mail op info@bronjewelry.com of telefonisch via (0182) 382 900.

Na overleg kun je je ring op een van de volgende manieren aanbieden voor reparatie:

  • Afgeven bij je juwelier: Laat je ring achter bij je eigen juwelier, zij zorgen ervoor dat deze bij Bron Jewelry terechtkomt.
  • Afgeven bij een Bron Boutique:

o   Bron Boutique Naarden: Het Arsenaal, Kooltjesbuurt 1, 1411 RZ Naarden Vesting
o   Bron Boutique Rotterdam: Van Vollenhovenstraat 21a, 3016 BG Rotterdam

  • Aangetekend verzenden: Stuur je ring aangetekend naar:
    Bron Jewelry
    Korte Dijk 9
    2871 CA Schoonhoven

Bestellen

De aankoop van een Bron juweel geeft energie, maar kan ook complex zijn door de vele keuze- en combinatiemogelijkheden. Begeleiding bij dit keuzeproces komt vaak het best tot zijn recht in een winkelomgeving. Om die reden hebben wij ons online assortiment beperkt tot een select aanbod dat minder uitleg of advies nodig heeft. Wil je toch graag een specifiek sieraad online bestellen? Neem dan gerust contact met ons op via mail info@bronjewelry.com of bel (0182) 382 900. Wij helpen je graag verder!

Alle bestellingen worden verzonden met DHL Express, waardoor we snelle en betrouwbare levering kunnen garanderen. De levertijd hangt echter af van twee factoren: of het gekozen product op voorraad is of dat het speciaal voor jou wordt geproduceerd.

  • Producten op voorraad: Deze worden doorgaans binnen 1-3 werkdagen verzonden.
  • Made-to-Order producten: Voor artikelen die niet op voorraad zijn, is extra tijd nodig. Deze sieraden worden speciaal voor jou gemaakt en kunnen tot 30 dagen nodig hebben om te worden geproduceerd en geleverd.

Als je bestelling alleen uit producten op voorraad bestaat, worden deze samen verzonden. Bevat je bestelling een mix van op voorraad zijnde en made-to-order producten, dan sturen we de beschikbare items eerst op. Het made-to-order sieraad volgt later. Wil je liever dat we alles in één keer versturen of heb je een andere voorkeur? Laat het ons weten, dan proberen wij hier rekening mee te houden.

Zodra je bestelling is geplaatst, ontvang je een automatische bevestiging op het e-mailadres dat je tijdens het afrekenen hebt opgegeven. De verdere status van je bestelling hangt af van het type product dat je hebt besteld:

  • Producten op voorraad: Deze worden doorgaans binnen 1-3 werkdagen verzonden naar jouw huisadres of een Bron-juwelier in Nederland, België, Duitsland of Oostenrijk van jouw keuze.
  • Made-to-Order producten: Als je een sieraad hebt besteld dat niet op voorraad is, wordt dit speciaal voor jou geproduceerd. Dit proces kan tot 30 dagen in beslag nemen. Zodra het product klaar is, wordt het direct verzonden, en ontvang je hierover een e-mail. Wil je tussentijds een update? Neem dan gerust contact op met onze klantenservice via (0182) 382 900.

Als je bestelling een mix bevat van op voorraad zijnde en made-to-order producten, verzenden we de op voorraad zijnde items eerst, tenzij je aangeeft alles in één keer te willen ontvangen. Neem bij vragen gerust contact met ons op!

In onze webstore kun je betalen met de volgende methoden:

  • iDEAL
  • MasterCard
  • VISA
  • American Express

De betalingen worden veilig en betrouwbaar afgehandeld door onze payment provider, Mollie. Mollie waarborgt jouw privacy en verstrekt alleen de persoonlijke gegevens aan Bron Jewelry die nodig zijn voor het verwerken van je transactie. 

Daarnaast kun je ervoor kiezen om producten die op voorraad zijn bij een Bron juwelier te laten bezorgen. Hier kun je de sieraden op je gemak passen en proberen. Als alles naar wens is, kun je de betaling direct bij de juwelier voldoen. Houd er rekening mee dat bij aankoop via een Bron juwelier de verkoopvoorwaarden van die juwelier van toepassing zijn en dat de geaccepteerde betaalmethoden per juwelier kunnen verschillen.

Als je problemen ondervindt tijdens het afrekenen, kun je de volgende stappen proberen:

  • Controleer je advertentie- of cookieblokker: Zorg ervoor dat je advertentieblokker of cookie-instellingen niet zijn ingeschakeld. Deze kunnen belangrijke pop-ups blokkeren die nodig zijn om het afrekenproces te voltooien.
  • Controleer de limiet van je betaalpas of creditcard: Informeer bij je bank wat de limiet is voor online aankopen via je betaalpas (iDEAL) of creditcard. Een te laag limiet kan ervoor zorgen dat de betaling niet wordt geaccepteerd.

Blijft het probleem zich voordoen? Neem dan gerust contact op met onze klantenservice via info@bronjewelry.com of telefonisch via (0182) 382 900. Wij staan klaar om je te helpen en zorgen ervoor dat je je aankoop succesvol kunt afronden!

Bij Bron Jewelry wordt het grootste deel van onze collectie met zorg vervaardigd in
ons atelier in Schoonhoven, waar elk sieraad aan strenge kwaliteitscontroles wordt onderworpen. Het recht om je bestelling te annuleren of te wijzigen hangt af van het type product:

  • Producten op voorraad: Deze kunnen worden geannuleerd of gewijzigd, mits de bestelling nog niet is verzonden. Neem hiervoor zo snel mogelijk contact op met onze klantenservice via info@bronjewelry.com of telefonisch via (0182) 382 900. Je hebt het recht om binnen 14 dagen na ontvangst van je bestelling af te zien van je aankoop. Om het herroepingsrecht uit te oefenen, stuur je ons een schriftelijke verklaring per post of e-mail waarin je aangeeft de aankoop te willen herroepen. Hiervoor kun je het retourformulier gebruiken dat is meegeleverd met je bestelling.
  • Made-to-order producten: Deze sieraden worden speciaal voor jou vervaardigd. Het annuleren of wijzigen van deze producten is alleen mogelijk zolang de productie nog niet is gestart. Neem bij twijfel direct contact op met onze klantenservice om de mogelijkheden te bespreken.

Let op: Het herroepingsrecht kan niet worden uitgeoefend door de ontvangst van het artikel te weigeren of door het artikel niet op te halen bij de vervoerder.

Heb je vragen of hulp nodig bij het annuleren of wijzigen van je bestelling? Neem
gerust contact met ons op, we helpen je graag!

Elke bestelling bij Bron Jewelry wordt met de grootste zorg verpakt in onze luxe
verpakkingen, zodat jouw aankoop een feestelijk en vrolijk tintje krijgt. Of je nu een sieraad voor jezelf koopt of als cadeau voor een ander, onze verpakking maakt het moment extra bijzonder.

Productie en onderhoud

Bron sieraden zijn gemaakt om veel en vaak te dragen. Het goud maar ook de edelstenen, parels en diamanten moeten echter goed verzorgd worden. Graag geven onze goudsmeden de volgende adviezen voor het onderhoud van je sieraad.

Draag en geniet elke dag van je sieraden, maar doe dit met de nodige voorzichtigheid.

Fysiek werk of sportoefeningen kunnen leiden tot onnodige slijtage. Wij raden je aan om je sieraden altijd af te doen wanneer je gaat tuinieren, klussen, schoonmaken, koken, zwemmen of sporten. Verder adviseren wij om je sieraden af te doen wanneer je gaat slapen.

Stel je sieraden zo min mogelijk bloot aan harde en ruwe voorwerpen die het goud of de edelstenen kunnen beschadigen. Laat je sieraden bij voorkeur thuis wanneer je een dagje naar het strand gaat, zodat het zand niet tussen je sieraden en huid gaat schuren. Bewaar je sieraden tenslotte in het originele doosje dat je bij het sieraad hebt gekregen of in een reis-etui.

Edelstenen, parels en diamanten lopen het risico hun glans te verliezen wanneer ze worden blootgesteld aan olie, lotion, parfum, reinigingsmiddelen of chemicaliën. Reinig je sieraden voorzichtig met een zachte tandenborstel, lauw water en een klein beetje afwasmiddel om de glans en schittering weer terug te krijgen.

Edelstenen bestaan uit kwetsbare natuurlijke materialen en kunnen, afhankelijk van hun hardheid, bekrast en aangetast worden. Bij intensief gebruik adviseren wij om je sieraden één keer per jaar te laten onderzoeken en opknappen door onze specialisten. Het is soms moeilijk onvolkomenheden met het blote oog te zien, maar een sieraad kan zijn blootgesteld aan lichte schokken of slijtage, waardoor edelstenen, diamanten of parels kunnen losraken en zelfs verloren gaan.

Wij hopen dat je deze aanbevelingen voor een goede verzorging van je sieraden nuttig vindt. Als je nog vragen hebt, neem dan contact op met onze klantenservice via e-mail info@bronjewelry.com.

Wij maken onze juwelen uitsluitend in 18 karaat goud (de internationale standaard). Bijna alle Bron modellen zijn leverbaar in roségoud, geelgoud en witgoud tegen een uniforme prijs. Voor elke kleur goud hebben wij onze eigen legering samengesteld. Al het goud dat wij gebruiken is afkomstig uit recycling en krijgt bij ons een nieuw leven.

Bron ontwerpt de collecties in eigen huis. Vervolgens vervaardigen onze goudsmeden en edelsteenzetters het grootste deel van de productie in ons atelier in Schoonhoven. Elk sieraad wordt met zorg gemaakt en aan een strikte kwaliteitscontrole onderworpen. Door ons eigen atelier kunnen we snel en flexibel inspelen op de wensen van onze klanten.

Retourneren en ruilen

Als je ervoor kiest om een online bestelling thuis te laten bezorgen, kun je producten die op voorraad waren kosteloos retourneren via DHL Express of afgeven bij een van onze Bron Boutiques:

Online bestellingen moeten binnen 14 dagen na de leveringsdatum worden geretourneerd of bij een van onze Boutiques worden afgegeven.

Het herroepingsrecht geldt niet door de ontvangst van je bestelling te weigeren of
door de bestelling niet op te halen bij de vervoerder.

Retourinstructies via DHL Express

  1. Vul het retourformulier in dat is bijgevoegd bij je bestelling.
  2. Volg de stappen op de achterkant van het retourformulier.
  3. Stuur je bestelling kosteloos terug via DHL Express.

Let op: Made-to-Order producten zijn niet retourneerbaar

Made-to-order producten worden speciaal voor jou vervaardigd en op maat gemaakt. Hierdoor zijn deze producten uitgesloten van het herroepingsrecht en kunnen ze niet worden geretourneerd.

Heb je vragen over het retourneren van je bestelling? Neem gerust contact op met
onze klantenservice via info@bronjewelry.com of telefonisch via (0182) 382 900. Wij helpen je graag verder!

Het ruilproces is hetzelfde als het retourneerproces. Zie de paragraaf ‘Hoe retourneer ik een online aankoop dat ik thuis heb ontvangen?’.

Neem direct na ontvangst van je bestelling contact op met onze klantenservice via
e-mail op info@bronjewelry.com of telefonisch via (0182) 382 900. Ons
team staat klaar om je te helpen en samen een passende oplossing te vinden.

Houd er rekening mee dat ons kantoor bereikbaar is op werkdagen van 09.00 tot 16.30 uur.

Zorg ervoor dat je duidelijke foto’s en/of video’s van de beschadiging maakt en deze
meestuurt, zodat we je snel en effectief kunnen helpen.