Algemene voorwaarden

Leveringsvoorwaarden Bron Jewelry

De leveringsvoorwaarden van Bron Jewelry (hierna de "Voorwaarden") zijn van toepassing wanneer u producten via onze Website koopt. De Voorwaarden kunnen van tijd tot tijd worden bijgewerkt, bijvoorbeeld om veranderingen in technologie, ons bedrijfsmodel, onze systeemcapaciteit of in relevante wet- en regelgeving te weerspiegelen. Daarom vragen we u - iedere keer dat u bij ons winkelt - om de Voorwaarden opnieuw te accepteren. Met elke verwijzing naar "u" of "uw" bedoelen we u als gebruiker van de website, elke verwijzing naar "wij", "ons" of "onze" betekent Bron Jewelry. Als u deze Voorwaarden niet accepteert, kunt u helaas geen juwelen op onze website bestellen of kopen. 

Bij aankoop van een juweel via de Website, heeft u het recht om deze koopovereenkomst zonder opgaaf van reden te herroepen. De herroepingstermijn verstrijkt 14 dagen na de datum waarop u - of een andere persoon of partij die door u is aangewezen - het juweel fysiek in bezit krijgt. Lees meer onder "Herroepingsrecht".

Algemene informatie

Bedrijfsnaam: R. Bron BV

Handelsnaam: Bron Jewelry

KvK: 29005721

BTW-identificatie: NL001495665B01

E-mail: info@bronjewelry.com

Telefoon: (0182) 382 900 

Bereikbaarheid: maandag t/m vrijdag van 9.00 tot 16.30 uur

Bestellen

De Bron Jewelry website is 24 uur per dag open, maar kan incidenteel gesloten zijn vanwege onderhoud. Zover mogelijk proberen wij dergelijke onderhoudswerkzaamheden 's nachts uit te voeren. Een bestelling die op een feestdag of in het weekend wordt geplaatst, zal de volgende werkdag worden verwerkt.

U moet ten minste 18 jaar oud zijn om een juweel op de Website te kunnen kopen en in het bezit zijn van een geldig en door ons geaccepteerd betaalmiddel. Verder kunnen wij uw bestelling alleen verwerken als het afleveradres een woonadres of zakelijk adres is. Wij leveren niet aan postbussen. 

Wij behouden ons het recht voor om een aankoop te annuleren in één van de volgende situaties, zonder dat wij daarvoor een vergoeding of andere kosten verschuldigd zijn:

  • De betalingsgegevens zijn onjuist of kunnen niet worden geverifieerd.

  • Er is een onbedoelde fout op de website, zoals verkeerde prijsinformatie of iets dergelijks.

  • Er zijn redenen om aan te nemen dat de besteller nog geen 18 jaar oud is.

  • De bestelling is geplaatst met het doel om fraude te plegen of in verband met een strafbaar feit of andere onwettige activiteiten.

Voordat u de bestelling definitief plaatst, heeft u de mogelijkheid om de door u verstrekte informatie te controleren en te wijzigen, waaronder uw leveringsadres, facturatiegegevens of betalingsgegevens. Verder heeft u de mogelijkheid om wijzigingen aan te brengen in uw bestelling of om juwelen uit uw winkelmandje te verwijderen. Tevens kunt u terwijl u uw bestelling plaatst, aangeven dat u het bestelde juweel liever ophaalt bij een Bron juwelier. Betaling van het juweel vindt dan plaats bij deze juwelier op het moment van ophalen.

Wanneer u een bestelling plaatst, verschijnt de orderbevestiging op uw beeldscherm en wordt er een bericht naar het door u aangeleverde e-mailadres gestuurd. Zodra deze orderbevestigingsmail is verzonden, is uw bestelling officieel bevestigd en daarmee bindend. Na het plaatsen van de bestelling zijn de bepalingen over mogelijke herroeping van toepassing. 

Als u een fout heeft gemaakt bij het plaatsen van uw bestelling, neem dan contact op met onze klantenservice. Zij helpen u graag!

Betalen

Wij accepteren de volgende betaalmiddelen:

  • iDEAL

  • Visa

  • Mastercard/Eurocard

  • American Express

  • Bancontact

  • Klarna: Pay Now

Zodra u uw bestelling heeft geplaatst en ervoor gekozen heeft het juweel thuis te laten bezorgen, wordt uw betaling voldaan via de geselecteerde betaalservice. Zodra wij uw betaling ontvangen hebben, zal uw bestelling in behandeling genomen worden. Indien u het bestelde juweel liever ophaalt bij een Bron juwelier naar keuze kunt u ter plekke betalen.

Leveringsvoorwaarden

Voorlopig leveren wij bestellingen via de Bron Jewelry website uitsluitend in Nederland, België en Duitsland. Uw online bestelling wordt van maandag tot en met vrijdag geleverd. Juwelen die op voorraad zijn, worden binnen 1-3 werkdagen geleverd. Juwelen die niet op voorraad zijn, kunnen tot 30 dagen nodig hebben om eerst te worden geproduceerd en dan geleverd. Vanzelfsprekend doen wij onze best om uw bestelling zo goed mogelijk uit te voeren. Wij kunnen echter niet verantwoordelijk gehouden voor vertragingen die het gevolg zijn van gebeurtenissen die buiten onze controle vallen.

Bij het afronden van uw online bestelling kunt u kiezen of u het gekozen juweel bij een Bron juwelier van uw voorkeur wilt ophalen of liever bij u thuis bezorgd wilt hebben. Let op: wij leveren niet aan postbusadressen.

Onze logistieke service-partner is DHL Express. Via “On Demand Delivery” kunt u zelf bepalen op welke datum, op welke locatie en op welk tijdstip u de zending wil ontvangen. Ook kunt u ervoor kiezen om niet onnodig thuis te wachten en de zending op te halen bij een DHL servicepunt in de buurt.

Voor ontvangst van het juweel dient altijd te worden getekend. Dat hoeft niet noodzakelijkerwijs door u te worden gedaan. Andere personen op het afleveradres (bijv. een familielid, huisgenoot, receptioniste, enz.) kunnen ook voor ontvangst tekenen met bindende werking voor u.

DHL Express zal maximaal drie leveringspogingen doen. Zoals al aangegeven is het via “On Demand Delivery” steeds mogelijk om dit op afspraak te doen en kunt u een datum, tijdstip en locatie van uw voorkeur aangeven. In de praktijk lukt de levering vaak al na de eerste poging. Mocht de bezorging toch tegenvallen dan stuurt DHL Express na de derde poging een notificatie die u informeert over de adresgegevens van het DHL servicepunt. DHL zal uw pakket daar circa 10 dagen bewaren alvorens het aan Bron Jewelry te retourneren.

Houd er alstublieft rekening mee dat het risico van verlies of beschadiging van het juweel na levering op u overgaat. Als het pakket beschadigd is of lijkt te zijn, dient u de ontvangst van het pakket te weigeren. Indien de inhoud van het pakket niet overeenkomt met uw bestelling of anderszins afwijkt van uw verwachtingen, neemt u dan contact op met onze klantenservice. Lees meer onder "beschadigde of onjuiste levering".

Herroeping

U heeft het wettelijk recht om binnen 14 dagen zonder opgaaf van reden uw aankoop te herroepen. De herroepingstermijn verstrijkt 14 dagen na de datum waarop u of een andere derde persoon of partij, die door u is aangewezen, het juweel fysiek in bezit krijgt.

Om het herroepingsrecht uit te oefenen, dient u ons in kennis te stellen van uw beslissing om de aankoop te herroepen door middel van een schriftelijke verklaring die per post of e-mail wordt verstuurd. U kunt hiervoor het retourformulier gebruiken dat meegeleverd is met uw bestelling.

Indien u besluit om uw bestelling te herroepen, zullen wij het aankoopbedrag zonder vertraging aan u terugbetalen zodra wij de desbetreffende juwelen in goede staat terug hebben ontvangen. Wij zullen deze restitutiebetaling uitvoeren met behulp van hetzelfde betaalmiddel dat u eerder heeft gebruikt. De kosten voor het terugsturen van de juwelen zijn voor onze rekening. Eventuele extra kosten die in rekening worden gebracht door de creditcardmaatschappij zijn voor uw rekening. 

U dient de juwelen zonder vertraging terug te sturen en in ieder geval niet later dan 14 dagen na de dag waarop u uw terugtrekking uit de aankoop aan ons heeft medegedeeld.

Als bewijs van de overdracht van het pakket aan het DHL servicepunt, vragen wij u de notificatie hiervan goed te bewaren.

Waardevermindering

Vanaf het moment dat u in bezit bent van het juweel bent u verantwoordelijk voor mogelijke beschadiging of waardevermindering. Alle geretourneerde juwelen worden bij terugkomst aan een kwaliteitscontrole onderworpen om de staat van de juwelen te beoordelen. Schade, zichtbare tekenen van gebruik en andere waardevermindering van het juweel kunnen leiden tot een lagere terugbetaling.

Terugbetaling geschiedt in principe binnen 14 dagen nadat de retourzending door Bron Jewelry is ontvangen. Het restitutiebedrag zal een eventuele waardevermindering weerspiegelen en vindt plaats nadat de omvang van de mogelijke waardevermindering is vastgesteld door ons atelier. 

Onjuiste of beschadigde levering

Als het door u ontvangen juweel niet in overeenstemming is met wat u heeft besteld of als het product beschadigd aan u is geleverd, neem dan meteen contact op met onze klantenservice. Vermeld u dan het ordernummer en eventueel het referentienummer van het juweel. Indien u de afwijking reeds opmerkt bij het moment van levering, dient u de ontvangst van de juwelen te weigeren. 

In het geval van onjuist geleverde of beschadigde juwelen, kunt u kiezen uit de volgende mogelijkheden:

  • Stuur het product terug en ontvang terugbetaling van de aankoopprijs 

  • Retourneer het product en ontvang een vervangend product

  • Behoud het product als het bij nader inzien toch in de smaak valt

U bent uiteraard niet verantwoordelijk voor de kosten die verbonden zijn aan het terugsturen van onjuiste of beschadigde levering. Wij zullen de aankoopprijs en bijkomende kosten terugbetalen zodra wij het juweel hebben ontvangen, tenzij u ervoor kiest om nieuwe juwelen te ontvangen ter vervanging van de retourzending.

Overige voorwaarden

Helaas kunnen wij niet garanderen dat onze website 100% accuraat is. Daarom behouden wij ons het recht voor om uw aankoop te annuleren in geval van typefouten op de website, maar ook in geval van uitverkochte juwelen of overmacht zoals leveringsproblemen bij onze leveranciers. 

Wij kunnen niet garanderen dat kleur en kwaliteit van onze producten exact worden weergegeven op onze website. De weergave is afhankelijk van de kleurinstellingen van uw computer en het gebruikte scherm. Bovendien variëren natuurlijke producten zoals edelstenen in kleur en glans. Kleine kleur- en glansverschillen beschouwen wij om die reden niet als een kwaliteitsverschil.

Wij proberen zo nauwkeurig mogelijke informatie te verstrekken op onze website. Toch kunnen er fouten optreden. Wij behouden ons het recht voor om de aankoop en verzending te annuleren, als wij constateren dat de aankoop is gebaseerd op onjuiste (prijs)informatie. 

In een dergelijk geval zullen wij u terstond per e-mail op de hoogte stellen. Als we geen contact met u kunnen krijgen, zullen wij uw bestelling toch moeten annuleren.

Recht om bezwaar te maken

Als u een klacht wilt indienen over de producten die u bij ons heeft gekocht, neem dan contact op met onze klantenservice. Dit kan telefonisch, per e-mail of via reguliere post. Onze contactgegevens vindt u onder "Algemene informatie" hierboven. 

Privacy

Wij behandelen uw persoonlijke gegevens strikt vertrouwelijk. In ons Privacy beleid zetten wij uiteen hoe wij de persoonlijke gegevens gebruiken die u aan ons verstrekt of die u achterlaat door het gebruik van onze Website.

Totaal

Betaalmethoden geaccepteerd