FAQ

Vind hier het antwoord op jouw vraag...

Staat jouw vraag niet tussen de FAQ? Neem dan contact op met onze klantenservice via e-mail info@bronjewelry.com, telefonisch via (0182) 382 900 of via de chat.

Bron juweliers en Bron Boutique

Waar is de dichtstbijzijnde Bron juwelier?

U vindt alle Bron dealers op onze website onder het kopje Juweliers. De dichtstbijzijnde Bron juwelier vindt u via de zogenaamde store locator.

Waar vind ik de Bron Boutique?

De Bron Boutique is gevestigd op de eerste verdieping van Het Arsenaal in Naarden Vesting.

Contactgegevens:
Kooltjesbuurt 1
1411 RZ
Naarden Vesting
+31 35 678 1592
info@bronarsenaal.nl


Openingstijden:
Dinsdag t/m vrijdag, 10.30 - 17.00
Zaterdag, 10.30 - 16.30
Bekijk onze meest actuele openingstijden op Google

Hoe bereik ik de Bron klantenservice?

Voor al uw vragen kunt u terecht bij onze klantenservice. Wij staan u graag te woord. Neem contact op via e-mail info@bronjewelry.com, telefonisch via (0182) 382 900 of via de chat.

Bestellen

Waarom zijn niet alle producten te bestellen op de Bron Jewelry website?

De aankoop van een Bron juweel geeft energie maar kan ook complex zijn door de veelheid aan keuze- en combinatiemogelijkheden. Begeleiding van dit keuzeproces komt het best tot stand in een winkelomgeving. Om die reden hebben wij ons online assortiment beperkt tot relatief eenvoudige producten die weinig uitleg of advies behoeven.

Hoe lang duurt het om mijn Bron bestelling te ontvangen?

Alle bestellingen worden verzonden met DHL Express. De levertijd is afhankelijk van de vervoerder en van de vraag of de gekozen producten op voorraad zijn of nog moeten worden geproduceerd. Artikelen die op voorraad zijn, kunnen binnen 1-3 werkdagen worden verstuurd, terwijl artikelen die niet op voorraad zijn tot 30 dagen nodig hebben om te worden geproduceerd en geleverd. Als uw bestelling meerdere artikelen bevat, verzenden wij de bestelling pas wanneer alle artikelen klaar zijn voor levering, tenzij anders wordt afgesproken.

Wat is de status van mijn bestelling?

Zodra uw bestelling is geplaatst, sturen wij een automatische bevestiging naar het emailadres dat tijdens het betalen is doorgegeven. Na ontvangst van dit emailbericht kan het 1-3 werkdagen duren voordat de bestelling wordt verstuurd naar uw huisadres of naar een Nederlandse of Belgische Bron juwelier van uw keuze. Houd er alstublieft rekening mee dat artikelen die niet op voorraad zijn tot 30 dagen nodig hebben om geproduceerd en geleverd te worden.

Welke betaalmethoden accepteert Bron Jewelry?

Betaalmethoden die door onze webstore worden geaccepteerd zijn iDEAL, MasterCard, VISA, American Express, Bancontact, en Klarna: Pay Now. De betalingen worden afgehandeld door een ‘payment provider’ die de veiligheid en privacy waarborgt en alleen de persoonlijke gegevens aan Bron Jewelry verstrekt die relevant zijn voor de afhandeling van uw transactie.

U kunt er ook voor kiezen uw bestelling bij een Nederlandse of Belgische Bron juwelier te laten bezorgen. Daar kunt u naar hartenlust passen en proberen en, indien alles naar wens is, de rekening voldoen. Wanneer u Bron producten bij één van onze Bron juweliers aanschaft zijn de normale verkoopvoorwaarden van de desbetreffende juwelier van toepassing. De geaccepteerde betaalmethoden kunnen per Bron juwelier verschillen.

Ik kan mijn aankoop niet voltooien. Wat moet ik doen?

Als er problemen optreden tijdens het afrekenen, zijn er twee dingen die u zelf kunt doen. Ten eerste, controleer of uw advertentieblokkering niet is geactiveerd. Zodra u de advertentieblokkering heeft gedeactiveerd, worden onze pop-ups getoond en functioneren de betaalmethoden. Ten tweede is het belangrijk om bij uw bank te informeren wat de limiet is voor online aankopen met uw betaalpas (iDEAL) of creditcard. Tot slot kunt u altijd contact opnemen met onze klantenservice via info@bronjewelry.com. Zij helpen u graag verder met uw aankoop.

Hoe kan ik mijn bestelling annuleren of wijzigen?

Bron Jewelry vervaardigt het grootste deel van haar collectie in Schoonhoven. In ons eigen atelier worden alle producten aan strenge kwaliteitscontroles onderworpen. U heeft het recht om binnen 14 dagen na ontvangst van uw bestelling af te zien van uw aankoop.

Om het herroepingsrecht uit te oefenen, dient u ons in kennis te stellen van uw beslissing om de aankoop te herroepen door middel van een schriftelijke verklaring die per post of e-mail wordt verstuurd. U kunt hiervoor het retourformulier gebruiken dat meegeleverd is met uw bestelling. Het herroepingsrecht kan niet worden uitgeoefend door de ontvangst van het artikel te weigeren of door het artikel niet op te halen bij de vervoerder.

Hoe wordt mijn bestelling verpakt?

Onze luxe verpakking geeft een vrolijk tintje aan uw aankoop. Wij verpakken alle juwelen die via de officiële website van Bron Jewelry worden gekocht op zorgvuldige en feestelijke wijze.

Levering

Wat zijn de leveringsmogelijkheden?

Bij het afronden van uw bestelling op de Bron Jewelry website kunt u kiezen of u de gekozen producten bij een Nederlandse, Belgische of Duitse Bron juwelier wilt ophalen of liever thuisbezorgd wilt hebben. Bij thuisbezorging wordt uw bestelling verzorgd door DHL Express. Met de On Demand Delivery service heeft u de flexibiliteit om te bepalen waar en wanneer DHL Express uw bestelling bezorgt. Voor volledige informatie verwijzen wij u naar DHL On Demand Delivery.

De levertijd is afhankelijk van de vraag of de gekozen producten op voorraad zijn of nog moeten worden geproduceerd. Artikelen op voorraad kunnen binnen 1-3 werkdagen worden geleverd, terwijl artikelen die niet op voorraad zijn tot 30 dagen nodig kunnen hebben om te worden geproduceerd en geleverd.

Als een bestelling meerdere artikelen bevat, verzenden wij de bestelling bij voorkeur pas wanneer alle artikelen klaar zijn voor levering. Voor dringende levering en voor speciaal op maat gemaakte producten kunt u contact opnemen met onze klantenservice via e-mail info@bronjewelry.com of telefonisch via (0182) 382 900. Houd er alstublieft rekening mee dat ons kantoor alleen op werkdagen van 09.00 tot 16.30 open is. Bij het afronden van uw bestelling op de Bron Jewelry website kunt u kiezen of u de gekozen producten bij een Nederlandse, Belgische of Duitse Bron juwelier wilt ophalen of liever thuisbezorgd wilt hebben.

Op welke plaatsen levert Bron Jewelry?

Bron Jewelry levert uitsluitend in Nederland, België en Duitsland. Bij het afronden van uw bestelling op onze website kunt u kiezen of u de gekozen producten bij een Bron juwelier wilt ophalen of liever thuisbezorgd wilt hebben. Let op: wij leveren niet aan postbusadressen.

Retourneren en ruilen

Hoe retourneer ik een online aankoop die ik thuis heb ontvangen?

Wanneer u ervoor kiest om een online bestelling thuis te laten bezorgen kunt u uw bestelling kosteloos per DHL Express terugsturen of afgeven bij onze Bron Boutique in Het Arsenaal (adres: Kooltjesbuurt 1, 1411 RZ Naarden Vesting). Online bestellingen moeten binnen 14 dagen na de leveringsdatum worden geretourneerd of bij de Bron Boutique worden afgegeven. Het zogenaamde herroepingsrecht kan niet worden uitgeoefend door de ontvangst van uw bestelling te weigeren of door de bestelling niet op te halen bij de vervoerder.

Om een retourzending via DHL Express in gang te zetten dient u eerst het retourformulier in te vullen dat bij uw bestelling is gevoegd. Vervolgens volgt u het stappenplan op de achterkant van het retourformulier en stuurt u uw bestelling met DHL Express retour.  

Is het mogelijk om een artikel te ruilen?

Het ruilproces is hetzelfde als het retourneerproces. Zie de paragraaf ‘Hoe retourneer ik een online aankoop die ik thuis heb ontvangen?’. Alle online gekochte artikelen kunnen ook geruild worden bij de Bron Boutique (adres: Het Arsenaal, Kooltjesbuurt 1, 1411 RZ Naarden Vesting).

Mijn Bron juwelen zijn beschadigd aangekomen. Wat moet ik doen?

Neem onmiddellijk na ontvangst van uw bestelling contact op met onze klantenservice via e-mail info@bronjewelry.com of telefonisch via (0182) 382 900. Houd er alstublieft rekening mee dat ons kantoor alleen op werkdagen van 09.00 tot 16.30 open is.

Garantie en reparaties

Welke garantie geeft Bron Jewelry?

Bron vervaardigt alle producten met de grootst mogelijke zorg en aandacht. Desondanks kan er toch iets misgaan bij de productie. Op al onze sieraden geven wij een garantie van één jaar op productie- en materiaalfouten. Deze garantie is niet van toepassing als het sieraad niet door onze eigen vakmensen is gezet, gerepareerd of op maat gebracht.

Alle edelstenen hebben een zekere hardheid en weerstand tegen krassen. Bij onzorgvuldig gebruik kan echter alles – zelfs diamant – beschadigen. Bron geeft één jaar garantie op edelstenen, diamanten en parels, mits het sieraad zorgvuldig gedragen is. Sporen, krassen of beschadigingen als gevolg van intensief gebruik vallen buiten de garantie. Indien van toepassing, houdt de garantie in dat de edelsteen, diamant of parel kosteloos wordt vervangen door een vergelijkbaar nieuw exemplaar.

De garantie is geldig vanaf het moment dat u het artikel heeft gekocht. Bij een garantieclaim vragen wij u om een nadere beschrijving van het probleem, het ordernummer van uw bestelling en de datum waarop u het artikel heeft ontvangen. Heeft uw sieraad na de garantieperiode schade opgelopen? Ook in dat geval proberen wij het probleem voor u op te lossen en u tegemoet te komen in de kosten. U kunt met uw vragen terecht via e-mail info@bronjewelry.com of telefonisch via (0182) 382 900. Houd er alstublieft rekening mee dat ons kantoor alleen op werkdagen van 09.00 tot 16.30 open is.

Waar kan ik mijn juwelen laten repareren?

Voor een reparatie wordt u verzocht contact op te nemen met onze klantenservice via e-mail info@bronjewelry.com of telefonisch via (0182) 382 900. Uw sieraden worden in ons eigen atelier beoordeeld en gerepareerd. In geval van een kwaliteits- of productiefout vallen de sieraden onder de garantie en worden alle kosten gedekt door Bron Jewelry. In de overige gevallen zijn de kosten voor het repareren en verzenden van de artikelen voor uw rekening. Stuur uw reparatie naar het volgende adres: Bron Jewelry, Korte Dijk 9, 2871 CA, Schoonhoven, Nederland. U kunt er ook voor kiezen om uw reparatie af te geven bij uw eigen Bron juwelier of bij onze Bron Boutique (adres: Het Arsenaal, Kooltjesbuurt 1, 1411 RZ Naarden Vesting).

Wanneer u een Bron product bij één van onze Bron juweliers heeft aangeschaft kunt u uw reparatie het beste bij de desbetreffende juwelier afgeven. Zij zorgen ervoor dat uw sieraad bij Bron Jewelry terecht komt. Let op: de garantie is niet van toepassing als het sieraad bij aanschaf niet door onze eigen vakmensen is gezet, gerepareerd of op maat gebracht. 

Hoe kan ik mijn juwelen laten repareren als de garantietermijn is verstreken?

Ook zonder garantie zijn wij graag bereid te helpen met het repareren van uw sieraden via onze klantenservice of via de Bron Boutique (adres: Het Arsenaal, Kooltjesbuurt 1, 1411 RZ Naarden Vesting). Neem contact op met de klantenservice via e-mail info@bronjewelry.com of telefonisch via (0182) 382 900.Houd er alstublieft rekening mee dat ons kantoor alleen op werkdagen van 09.00 tot 16.30 open is.

Maatvoering

Is het mogelijk om mijn ring kleiner of groter te maken?

Het aanpassen van de ringmaat is delicaat werk dat zowel de structuur als het uiterlijk van de ring kan beïnvloeden. Daarom hanteert Bron strenge kwaliteitsnormen bij het op maat maken van uw ring. Wanneer een grotere of kleinere maat onhaalbaar wordt geacht, zal de ring opnieuw geproduceerd worden.

Bespreek uw wensen eerst met onze klantenservice via e-mail info@bronjewelry.com of telefonisch via (0182) 382 900. Geef daarna uw ring af bij uw juwelier of onze Bron Boutique (Het Arsenaal, Kooltjesbuurt 1, 1411 RZ Naarden Vesting). Tevens kunt u uw ring aangetekend versturen naar Bron Jewelry, Korte Dijk 9, 2871 CA Schoonhoven. Uw sieraden worden in ons eigen atelier beoordeeld en gerepareerd.

Productie en onderhoud

Hoe worden de sieraden van Bron Jewelry gemaakt?

Bron ontwerpt de collecties in eigen huis. Vervolgens vervaardigen onze goudsmeden en edelsteenzetters het grootste deel van de productie in ons atelier in Schoonhoven. Elk sieraad wordt met zorg gemaakt en aan een strikte kwaliteitscontrole onderworpen. Door ons eigen atelier kunnen we snel en flexibel inspelen op de wensen van onze klanten.

Wat voor soort goud gebruikt Bron Jewelry?

Wij maken onze juwelen uitsluitend in 18 karaat goud (de internationale standaard). Bijna alle Bron modellen zijn leverbaar in roségoud, geelgoud en witgoud tegen een uniforme prijs. Voor elke kleur goud hebben wij onze eigen legering samengesteld. Al het goud dat wij gebruiken is afkomstig uit recycling en krijgt bij ons een nieuw leven.

Hoe zorg ik dat mijn sieraden mooi blijven?

Bron sieraden zijn gemaakt om veel en vaak te dragen. Het goud maar ook de edelstenen, parels en diamanten moeten echter goed verzorgd worden. Graag geven onze goudsmeden de volgende adviezen voor het onderhoud van uw sieraad.

Draag en geniet elke dag van uw sieraden, maar doe dit met de nodige voorzichtigheid.

Fysiek werk of sportoefeningen kunnen leiden tot onnodige slijtage. Wij raden u aan om uw sieraden altijd af te doen wanneer u gaat tuinieren, klussen, schoonmaken, koken, zwemmen of sporten. Verder adviseren wij om uw sieraden af te doen wanneer u gaat slapen.

Stel uw sieraden zo min mogelijk bloot aan harde en ruwe voorwerpen die het goud of de edelstenen kunnen beschadigen. Laat uw sieraden bij voorkeur thuis wanneer u een dagje naar het strand gaat, zodat het zand niet tussen uw sieraden en huid gaat schuren. Bewaar uw sieraden tenslotte in het originele doosje dat u bij het sieraad heeft gekregen of in een reis-etui.

Edelstenen, parels en diamanten lopen het risico hun glans te verliezen wanneer ze worden blootgesteld aan olie, lotion, parfum, reinigingsmiddelen of chemicaliën. Reinig uw sieraden voorzichtig met een zachte tandenborstel, lauw water en een klein beetje afwasmiddel om de glans en schittering weer terug te krijgen.

Edelstenen bestaan uit kwetsbare natuurlijke materialen en kunnen, afhankelijk van hun hardheid, bekrast en aangetast worden. Bij intensief gebruik adviseren wij om uw sieraden één keer per jaar te laten onderzoeken en opknappen door onze specialisten. Het is soms moeilijk onvolkomenheden met het blote oog te zien, maar een sieraad kan zijn blootgesteld aan lichte schokken of slijtage, waardoor edelstenen, diamanten of parels kunnen losraken en zelfs verloren gaan.

Wij hopen dat u deze aanbevelingen voor een goede verzorging van uw sieraden nuttig vindt. Als u nog vragen heeft, neem dan contact op met onze klantenservice via e-mail info@bronjewelry.com.

Totaal

Betaalmethoden geaccepteerd