Ons verhaal

Welkom in de kleurrijke wereld van Bron. De afgelopen jaren hebben wij ons merk en ons bedrijf stap voor stap vormgegeven. Dit gaat in belangrijke mate op basis van gevoel en met oog voor de menselijke maat.

XX jaar jong

We hebben het liever over het hier en nu en over onze toekomst maar zijn ook trots op onze geschiedenis. Meer dan 100 jaar geleden is ons bedrijf opgericht door grootvader Bron. Zijn oude juwelen-reiskoffer staat nog steeds op de zolder van ons kantoorpand in Schoonhoven.  

In 2001 besloot Heleen de groothandel in buitenlandse juwelen te vervangen. Ze startte haar eigen collectie onder haar eigen achternaam. Het merk Bron was geboren! Weer tien jaar later is Hans aan boord gestapt als mede-eigenaar en is Bron uitgebouwd naar een ‘echt merk’.

Hand-picked edelstenen

Bron heeft haar hart verpand aan edelstenen. De veelzijdigheid en aantrekkingskracht van kleur, vorm en slijptechniek zijn voor ons onweerstaanbaar. 

Elke Bron steen is ‘hand-picked’: uit het wereldwijde aanbod selecteren onze specialisten de echte beauties. Zij beoordelen de edelstenen met kennis, kunde en enthousiasme en hanteren daarbij hun eigen definitie van schoonheid. Doorslaggevend is het ‘leven’ in de edelsteen inclusief de kleine imperfecties die in onze ogen persoonlijkheid geven aan de steen.

Ontdek onze edelstenen

Eigen atelier

In Schoonhoven ontwerpen wij onze collectie maar verzorgen daar ook het grootste deel van de productie. Daardoor zijn we flexibel en kunnen snel inspelen op de wensen van onze klanten. 

Bovendien houden we door een mix van ervaren vaklieden en een nieuwe generatie goudsmeden en edelsteenzetters het Nederlandse ambacht in stand. Het atelier is net fors uitgebreid en toekomstbestendig gemaakt met nieuwe, duurzame technologie.

Nederlands ambacht

Nederlands ambacht

Familiegevoel

Als familiebedrijf vinden wij het belangrijk om het familiegevoel terug te laten komen in de collectie. Onze productlijnen heten dan ook families en hebben een eigen signatuur en naam zoals Catch, Confetti of Joy. 

Sieraden uit verschillende families hebben hetzelfde Bron DNA. Zij voegen zich makkelijk naar elkaar en zijn goed te combineren en te dragen bij verschillende gelegenheden.

X-Factor

Onze drijfveer is om klanten blij te maken met persoonlijke service en aandacht. Dat vraagt om een team dat er plezier in schept om een echte connectie aan te gaan met de klant. Deze zogenaamde X-factor beperkt zich niet tot de verkoopadviseurs maar vinden we ook terug in onze postkamer en financiële administratie.

Wij zijn trots op ons Bron team en proberen een bedrijfscultuur op te bouwen met oprechte interesse in onze klanten. Ook omringen wij ons met partners die we leuk vinden en die onze filosofie delen. Geen grootschalige ketens maar onafhankelijke en deskundige juweliers die lange-termijn relaties met hun clientèle koesteren. Niet verrassend zijn dit ook bijna altijd familiebedrijven.

De optelsom van merk, collectie, team en juweliers raakt een snaar bij onze klanten. Dat zijn stuk voor stuk leuke en lieve mensen die ons bezielen, verwonderen en ontroeren met hun verhalen. We voelen ons bevoorrecht dat we daarbij een rol mogen vervullen.

Totaal

Betaalmethoden geaccepteerd